Atenție la înșelăciuni!
La data de 22 august, ora 15.00, Poliția Municipiului Suceava a fost sesizată direct de către un bărbat cu privire la faptul că a fost înșelat de către o persoană necunoscută cu suma de 580 lei.
În urma verificărilor efectuates-a constatat faptul că bărbatul este angajatul unui restaurant din municipiul Suceava, în calitate de livrator.
La data de 22 august, în jurul orei 13.30, restaurantul a primit o comandă de trei pizza la o adresa din municipiul Suceava.
Cu ocazia comenzii, s-a solicitat ca livratorul să contacteze persoana înainte de a livra produsele.
Livratorul a preluat comanda și a apelat persoana în cauză, ocazie cu care aceasta i-a solicitat inițial să se deplaseze la un magazin pentru a-i achziționa un pachet de țigări. După ce persoana vătămată a ajuns la magazin, persoana necunoscută i-a transmis acestuia că nu mai dorește pachetul de țigări, în schimb a solicitat depunerea sumei de 580 lei prin sistem selfpay, urmând să restituie banii la livrarea comenzii. Livratorul a fost de acord și a depus suma de 580 lei în trei tranșe, așa cum i-a fost solicitat.
În continuare, acesta s-a deplasat la adresa indicată, acolo unde nu a identificat persoana necunoscută de sex feminin ce a efectuat comanda, ci o altă persoană necunoscută de sex masculin, ce i-a transmis că nu a comandat produse alimentare și nu are cunoștință despre situația creată.
În cauză a fost întocmit dosar de cercetare penală sub aspectul comiterii infracțiunii de înșelăciune.
La data de 21 august, ora 15.30 Poliția Municipiul Suceava a fost sesizată direct de către o femeie de 44 ani, din municipiul Suceava, cu privire la faptul că a fost victima unei infracțiuni de înșelăciune.
În urma verificărilor efectuate a reieșit faptul că la data de 15 august, persoana vătămată a fost contactată telefonic ca urmare a unui anunț postat pe platforma de vânzări on-line, privind vânzarea unei console pentru jocuri, pentru suma de 1.150 lei.
Femeia a fost contactată telefonic de către un potențial cumpărător, stabilind detaliile privind expedierea coletului din municipiul Suceava spre municipiul Constanța. Totodată, cele două persoane au stabilit ca expedierea să fie realizată prin modalitatea easybox.
La data de 20 august, orele 10.40, persoana vătămată s-a prezentat la easybox-ul amplasat pe strada Aleea Jupiter, aparținând unei firme de curierat din municipiul Suceava, unde a depus coletul, conform celor stabilite.
Ullterior, la aceeași dată, femeia a solicitat informații privind expedierea coletului, fiind informată despre faptul că destinatarul a ridicat coletul din easybox, neefectuându-se însă nicio plată în acest sens, în pofida celor stabilite anterior.
În urma încercărilor de a relua legătura telefonic cu destinatarul coletului, ce a fost expediat și neplătit, persoana vătămată s-a aflat în imposibilitatea de a obține răspunsuri de la destinatar, deoarece acesta nu a mai răspuns la telefon.
S-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de înșelăciune.
Dacă ați fost victima unei astfel de infracțiuni, nu lăsați să treacă timp de la comiterea faptei și sesizați-ne prin apelul unic de urgență 112!
Referitor la înșelăciunile din domeniul COMERȚULUI ON-LINE, polițiștii vă sfătuiesc:
– Cumpăraţi de la comercianţii cunoscuţi sau căutaţi informaţii în legătură cu aceştia, pentru a vă asigura că au o reputaţie bună şi sunt de încredere; de asemenea, verificați cu atenție site-ul înainte de a cumpăra un produs, pentru a vă asigura că site-ul, ori produsul, nu este unul fals;
– Bunurile oferite la prețuri derizorii pot avea costuri adiționale suplimentare, pot să nu beneficieze de garanție, pot proveni din furt sau pot să nu corespundă caracteristicilor, motiv pentru care vă sfătuim să evitați achiziția în astfel de condiții;
– Nu cumpărați produse nesolicitate, oferite prin email (poștă electronică);
– Cumpărați numai de pe site-uri care utilizează metode de plată securizate și evitați tranzacțiile când sunteți conectat la rețele wi-fi publice.