De 40 de ore de zbor a fost nevoie pentru aducerea, cât mai rapid, din Coreea de Sud în România a celor 100.000 de combinezoane de protecție, atât de necesare în această perioadă.
”În astfel de momente, când primim misiuni în care trebuie să răspundem rapid, ne mobilizăm toţi, fiecare pe părticica lui, ca să putem să punem lucrurile cap la cap şi să le putem face mult mai repede decât în mod normal. A fost unul dintre cele mai lungi zboruri, e adevărat, dar nu cel mai greu. A fost foarte obositor pentru că totul se derulează rapid şi, practic, pregătirea la un moment dat o mai faci şi din mers.”
Acestea au fost cuvintele locotenent-comandorului Simona Maierean, unul din piloții ce azi dimineață la ora 03.00 ateriza pe aeroportul din Otopeni cu 45 de tone de echipament de protecție ce va fi folosit în lupta contra COVID19.
Dacă nu ați recunoscut-o pe Simona din cauza măștii vă spunem atât : la 24 ani, prima femeie-pilot de supersonic din România, la 34, copilot pe C17 Globemaster în cadrul Strategic Aircraft Capability la baza din Ungaria.
În urmă cu 11 ani, toată lumea urmărea îndeaproape o premieră națională: prima femeie pilot care făcea trecerea pe avionul supersonic MIG-21 LanceR. Însă, Simona Maierean considera că își făcea doar treaba.
„Trebuie să ştii ce vrei, să mergi până la capăt. Să-ţi asumi toate greutăţile, să nu te opreşti la primul obstacol. În momentul în care ai un vis, îţi evaluezi toate posibilităţile.”
Mulțumim, Simona! Mulțumim pentru că ne reprezinți.
***
Azi dimineață a sosit cel de-al treilea transport aerian, care a adus în țară aproximativ 100.000 de combinezoane de protecție din Coreea de Sud, cu o aeronavă C-17 Globemaster III, aparținând Capabilității de Transport Aerian Strategic (Strategic Airlift Capability), care operează de pe Baza Aeriană Papa din Ungaria.
Cele trei zboruri efectuate până în prezent au fost solicitate de Ministerul Apararii Nationale,
iar folosirea acestei capabilități, care este exploatată în comun de 14 state membre NATO și partenere, pentru misiuni de urgență în contextul gestionării pandemiei de coronavirus, a fost o premieră în cadrul SAC. Costurile misiunii de zbor de astăzi sunt acoperite de Statele Unite ale Americii în sprijinul Guvernului României.