spot_img

Campania „Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” VIDEO

spot_img

Campania „Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” a ajuns în județul Suceava.

O fotografie pe tren poate părea o idee bună pentru o postare în social media, însă puțini sunt cei care știu riscurile pe care escaladarea unui vagon de tren le presupune, în principal cel de producere a arcului electric și a electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune (27.000 volţi).

Este important de știut faptul că arcul electric se poate produce fără un contact direct cu rețeaua de înaltă tensiune, iar pe lângă acesta, căderea de la înălțime poate produce traume grave.

Luni diminață, a fost lansată Campania „Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” în gara Burdujeni, urmând ca aceasta să se desfășoare pe toate liniile CFR de la nivelul județului.

Peste 300 de persoane au fost informate în prima zi a campaniei. Mai mult, începând cu data de 14 septembrie 2020, respectiv, în perioada 14.09-27.09.2020, pe linia CFR București – Suceava Nord, trenurile IR 1753 și IR 1752 vor avea un vagon personalizat cu mesajul Campaniei.

Campania ,,Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!”

Publicată de Bucovina Media pe Marţi, 8 septembrie 2020

Pe traseul ,,călătoriei” vagonului personalizat, polițiști din cadrul structurii de analiză și prevenire a criminalității, ai poliției transporturi împreună cu voluntari ai Clubului de educație juridică ”Lawspective” din cadrul Colegiului Național Petru Rareș vor purta discuții cu adolescenți și de tineri referitor la tema abordată în cadrul Campaniei ”Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” astfel încât aceștia să înțeleagă mai bine care sunt riscurile la care se expun atunci când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectată regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată, triajelor și zonelor adiacente.

Tema campaniei este foarte delicată. Targetul nostru este la vârsta rebeliunii, când orice semn venit din partea autorității – părinți, profesori etc. – poate părea adolescenților și tinerilor o invitație la sfidare. De aceea, am căutat soluții creative, construite pe empatie, care să atragă atenția tinerilor și în mod special implicarea unor tineri voluntari ca mesageri ai Campaniei:

Eu și echipa mea din cadrul Clubului de Educație Juridică LAWSPECTIVE am decis să susținem această inițiativă pentru că ne dorim ca noile generații să fie informate cu privire la riscurile la care se expun atunci când vor să realizeze o fotografie pe acoperișurile trenurilor sau pe vagoanele de marfă. De asemenea, ne-am alăturat campaniei în scopul scăderii ratei accidentelor în zonele feroviare. Îi îndemnăm pe tineri să respecte regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată și să conștientizeze pericolele la care se expun”, a precizat Diana Gheorghe, președinte al clubului de educație juridică LAWSPECTIVE – Colegiul Național Petru Rareș.

„În ultimii ani, zeci de tineri, de multe ori minori, au suferit accidente grave pentru un selfie pe tren. Dorința de faimă, în special pe rețele sociale, coroborată cu potențialul de risc victimal crescut al acestora, a condus la acest deznodământ tragic. Prevenirea victimizării minorilor este o prioritate pentru Poliția Română. Prin această campanie, încercăm să-i prevenim cu privire la riscul la care se expun dacă încearcă să urce pe trenurile/vagoanele staționate în gări sau depouri sau pe cele dezafectate; riscul de electrocutare este foarte mare. Ne dorim ca tot mai mulți tineri să conștientizeze cât de riscante sunt astfel de acțiuni, să înțeleagă pericolul generat de fenomenul arcului electric și să le transmită și prietenilor lor aceste informații, pentru a fi cu toții în siguranță. Aceasta este prioritatea zero a campaniei noastre, să conștientizăm riscurile și să nu urcăm niciodată pe vagoanele unui tren. Să nu uităm: un selfie pe tren nu va lua like-uri, ci vieți” a declarat comisar șef de poliție Sorin Stănică din cadrul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din Poliția Română.

Abonează-te la știrile zilei pe Google News

TOP CITITE

CITEȘTE ȘI