Spitalul Județean Suceava pune la dispoziția pacienților o nouă metodă de exprimare a nemulțumirii sau mulțumirii față de calitatea serviciilor medicale oferite pacienților internați

AcasăLocaleSuceavaSpitalul Județean Suceava pune la dispoziția pacienților o nouă metodă de...

Spitalul Județean de Urgență Suceava pune la dispoziția pacienților o nouă metodă de exprimare a mulțumirii sau nemulțumirii față de calitatea serviciilor medicale oferite pacienților internați prin aplicația „Feedback SMS ”.

Pacienții vor primi un sms pe telefon cu un link către un chestionar conținând întrebări despre experiența pe care au avut-o în spital. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul text: „ Vă rugăm să răspundeți întrebarilor din chestionarul următor. Spitalul Județean de Urgență Suceava.” urmat de un link.

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de îtrebari. La final pacienții au posibilitatea să scrie observații referitoare la aspectele pozitive sau negative constatate pe perioada internarii. Numerele de telefon pentru trimiterea mesajului vor fi preluate din fișa medicală a pacientului.

„Răspunsurile pacientilor vor fi centralizate pe fiecare secție în parte apoi vor fi analizate și dezbatute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite. În luna februarie numai 12% din pacientii care au primit aceste chestionare au răspuns. Sperăm ca acest procent să crească pe viitor pentru ca astfel să putem îmbunătăți calitatea serviciilor oferite în cadrul spitalului”, au transmis reprezentanții Spitalului Județean Suceava.

În perioada 1-28 februarie 2023 au primit chestionare, prin intermediul aplicatiei „ Feedback SMS„ , un număr de 2644 de pacienți din care doar 335 au răspuns. Dintre aceștia 59 % sunt la prima internare în acest spital și 56 % au ajuns la spital cu afecțiuni care necesitau internare si intervenție de urgență prin UPU, restul fiind pacienți care s-au prezentat cu bilete de trimitere pentru internare prin departamentul de internare pentru pacienti cronici.

87% dintre cei chestionati se declară multumiți de amabilitatea cu care au fost primiți și 82 % consideră că au fost informați corect despre boală, tratament, risc operator și prognostic.

196 din 319 pacienți declară că nu au sesizat nici o formă de condiționare a actului medical și 283 din 325 precizează că nu au simțit nevoia de a recompensa prin diverse mijloace un cadru medical pentru a beneficia de mai multă atenție.

La întrebarea: ” În cadrul acestei internări, puteţi spune că aţi simţit nevoia să recompensaţi prin diverse mijloace un cadru medical pentru a beneficia de mai multă atenţie din partea
acestuia” – 42 de pacienți (12,92% dintre cei care au răspuns la această întrebare) au declarat că au simțit nevoia să ofere ceva pentru a primi atenție.

Totodată la întrebarea: ” În cadrul acestei internări, puteţi spune că aţi sesizat orice formă de condiţionare a îngrijirilor de care aţi avut nevoie” 123 de pacienți, 38,56%, au sesizat diverse forme de condiționare.

Din cei 330 de pacienți care au răspuns la chestionar, aproximativ 280 apreciază atitudinea personalului la primire și pe parcursul internării precum și calitatea comunicării ca fiind bună și foarte bună.

De asemenea 305 pacienți din 335 apreciază ca bună și foarte bună ingrijirea acordată de medici și aproximativ 87% declară acest lucru și despre ingrijirea acordată de asistente și infirmiere.

La final 85 % dintre pacienți se declară parțial și foarte multumiți de calitatea serviciilor și condițiilor din spital și 71 % dintre ei ar recomanda altor persoane, prieteni, rude să apeleze la serviciile Spitalului Judetean Suceava.

Știri zi de zi, pentru tine!

Abonează-te la știrile zilei pe Google News

Top 7 știri citite